ЛАБОРАТОРІЯ ІНЖЕНЕРНО-ТРАНСПОРТНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ

ЛАБОРАТОРІЯ ІНЖЕНЕРНО-ТРАНСПОРТНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ
Прямування України до демократичної, правової держави, її взаємодія із суспільством, вплив на формування складної та різнобарвної гами суспільних відносин, неможливі без проведення чітко визначеної, обґрунтованої державної політики. Важливе місце у вирішенні цих питань відводиться судово-експертним установам Міністерства юстиції України. Саме такою провідною установою є Харківський науково-дослідний інститут судових експертиз ім. Засл. проф. М. С. Бокаріуса (ХНДІСЕ).
В інституті зосереджено унікальний інтелектуальний науково-технічний потенціал. Своєю самовідданою працею, професіоналізмом та інноваційним підходом до проведення судових експертиз та експертних досліджень колектив інституту підвищує статус судово-експертної діяльності держави. Професіоналізм, знання, досвід і високі людські якості науковців – судових експертів та спеціалістів – дозволили ефективно модернізувати вітчизняну судово-експертну систему й вивести українську експертизу на найвищий європейський рівень.
Співробітники ХНДІСЕ плідно працюють над актуальними проблемами судової експертизи – проводяться дослідження більш ніж за    70-ма спеціальностями, у тому числі й ті, що відносяться до компетенції лабораторії інженерно-транспортних досліджень, завідувачем якої є кандидат юридичних наук Андрій Васильович Лубенцов.
Лабораторія інженерно-транспортних досліджень пропонує свої послуги у проведенні всього спектру судових експертиз та експертних досліджень за такими напрямками:
1. Інженерно-транспортна експертиза, яка включає дослідженні обставин і механізму дорожньо-транспортних пригод; дослідження технічного стану транспортних засобів; дослідження деталей транспортних засобів; транспортно-трасологічні дослідження.
Орієнтований перелік питань:
Причини виникнення несправностей двигуна внутрішнього згорання?
Визначення базової лінійної норми витрат палива (бензин та диз. паливо) транспортних засобів?
Які несправності, виходячи з вимог Правил дорожнього руху до технічного стану ТЗ, мала (мав) система (механізм, вузол, агрегат) даного транспортного засобу?
Чи є в досліджуваному ТЗ несправності, які могли бути технічною причиною виникнення ДТП?
Коли, відносно моменту ДТП, її настання чи в процесі її розвитку, виникли дані несправності?
Яка причина відмови даного механізму, системи (рульового управління, гальмової системи тощо) ТЗ?
Чи мав водій можливість виявити несправність до моменту ДТП?
Чи мав водій технічну можливість запобігти пригоді за наявності даної несправності?
Якою була швидкість ТЗ у різні моменти розвитку ДТП (якщо сліди різної довжини або перериваються, на це слід указати)?
Яка була швидкість ТЗ з урахуванням пошкоджень, які він отримав при зіткненні або наїзду на нерухому перешкоду?
Яка максимально припустима швидкість ТЗ за умови даної видимості дороги (зазначається, якою була видимість дороги)?
Яка максимально припустима швидкість ТЗ на закругленні дороги даного радіуса?
Яка найменша безпечна дистанція між ТЗ в умовах даної дорожньої обстановки?
Яка відстань необхідна для безпечного обгону попутного ТЗ в умовах даної дорожньої обстановки?
Який гальмовий та (або) зупинний шлях ТЗ за певної швидкості його руху в умовах даної дорожньої обстановки?
Як повинен був діяти водій у даній дорожній обстановці згідно з технічними вимогами Правил дорожнього руху?
Чи мав водій технічну можливість запобігти наїзду з моменту виникнення небезпеки для руху або з моменту виявлення перешкоди для руху?
Чи відповідали дії водія технічним вимогам Правил дорожнього руху?
Чи були з технічної точки зору дії водія ТЗ у причинному зв'язку з виникненням ДТП?
З якою швидкістю рухався ТЗ? Якщо ця швидкість перевищувала встановлені обмеження (зазначається, які саме), то чи мав водій технічну можливість уникнути контакту з перешкодою (зазначається, якою саме), якщо ця швидкість не перевищувала припустиму?
Чи мав водій технічну можливість шляхом екстреного гальмування зупинити ТЗ з моменту виникнення небезпеки для руху (указується момент виникнення небезпеки), не доїжджаючи до перешкоди (пішохода)?
 

 
2. Дорожньо-технічна експертиза (визначення відповідності техніко-експлуатаційних, геометричних та технічних показників автомобільних доріг нормативно-технічним вимогам; визначення відповідності робіт з організації дорожнього руху вимогам безпеки руху).
Орієнтовний перелік питань, що вирішуються:
Чи відповідали фактичні техніко-експлуатаційні показники (рівність, коефіцієнти зчеплення та шорсткості тощо) автомобільної дороги вимогам безпеки дорожнього руху?
Чи відповідали роботи з проведення ремонту, експлуатації та утримання доріг вимогам безпеки дорожнього руху?
Чи були невідповідності дорожніх умов вимогам нормативних документів у причинному зв'язку з подією ДТП?
Чи забезпечує організація дорожнього руху на дослідній ділянці дороги безпеку дорожнього руху?
Чи знаходяться невідповідності організації дорожнього руху у причинному зв'язку з подією ДТП?
Чи відповідали геометричні параметри автомобільної дороги вимогам нормативної документації?
 

 
3. Електротранспортна експертиза (дослідження міського електричного транспорту).
Фахівці лабораторії інженерно-транспортних досліджень Харківського науково-дослідного інституту судових експертиз ім. Засл. проф. М. С. Бокаріуса на високому професійному рівні проведуть дослідження у стислі терміни, за результатами яких буде надано ґрунтовний висновок експертизи або експертного дослідження.
 
 

ЛАБОРАТОРІЯ ІНЖЕНЕРНО-ТРАНСПОРТНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ

ЛАБОРАТОРІЯ ІНЖЕНЕРНО-ТРАНСПОРТНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ
Прямування України до демократичної, правової держави, її взаємодія із суспільством, вплив на формування складної та різнобарвної гами суспільних відносин, неможливі без проведення чітко визначеної, обґрунтованої державної політики. Важливе місце у вирішенні цих питань відводиться судово-експертним установам Міністерства юстиції України. Саме такою провідною установою є Харківський науково-дослідний інститут судових експертиз ім. Засл. проф. М. С. Бокаріуса (ХНДІСЕ).
В інституті зосереджено унікальний інтелектуальний науково-технічний потенціал. Своєю самовідданою працею, професіоналізмом та інноваційним підходом до проведення судових експертиз та експертних досліджень колектив інституту підвищує статус судово-експертної діяльності держави. Професіоналізм, знання, досвід і високі людські якості науковців – судових експертів та спеціалістів – дозволили ефективно модернізувати вітчизняну судово-експертну систему й вивести українську експертизу на найвищий європейський рівень.
Співробітники ХНДІСЕ плідно працюють над актуальними проблемами судової експертизи – проводяться дослідження більш ніж за    70-ма спеціальностями, у тому числі й ті, що відносяться до компетенції лабораторії інженерно-транспортних досліджень, завідувачем якої є кандидат юридичних наук Андрій Васильович Лубенцов.
Лабораторія інженерно-транспортних досліджень пропонує свої послуги у проведенні всього спектру судових експертиз та експертних досліджень за такими напрямками:
1. Інженерно-транспортна експертиза, яка включає дослідженні обставин і механізму дорожньо-транспортних пригод; дослідження технічного стану транспортних засобів; дослідження деталей транспортних засобів; транспортно-трасологічні дослідження.
Орієнтований перелік питань:
Причини виникнення несправностей двигуна внутрішнього згорання?
Визначення базової лінійної норми витрат палива (бензин та диз. паливо) транспортних засобів?
Які несправності, виходячи з вимог Правил дорожнього руху до технічного стану ТЗ, мала (мав) система (механізм, вузол, агрегат) даного транспортного засобу?
Чи є в досліджуваному ТЗ несправності, які могли бути технічною причиною виникнення ДТП?
Коли, відносно моменту ДТП, її настання чи в процесі її розвитку, виникли дані несправності?
Яка причина відмови даного механізму, системи (рульового управління, гальмової системи тощо) ТЗ?
Чи мав водій можливість виявити несправність до моменту ДТП?
Чи мав водій технічну можливість запобігти пригоді за наявності даної несправності?
Якою була швидкість ТЗ у різні моменти розвитку ДТП (якщо сліди різної довжини або перериваються, на це слід указати)?
Яка була швидкість ТЗ з урахуванням пошкоджень, які він отримав при зіткненні або наїзду на нерухому перешкоду?
Яка максимально припустима швидкість ТЗ за умови даної видимості дороги (зазначається, якою була видимість дороги)?
Яка максимально припустима швидкість ТЗ на закругленні дороги даного радіуса?
Яка найменша безпечна дистанція між ТЗ в умовах даної дорожньої обстановки?
Яка відстань необхідна для безпечного обгону попутного ТЗ в умовах даної дорожньої обстановки?
Який гальмовий та (або) зупинний шлях ТЗ за певної швидкості його руху в умовах даної дорожньої обстановки?
Як повинен був діяти водій у даній дорожній обстановці згідно з технічними вимогами Правил дорожнього руху?
Чи мав водій технічну можливість запобігти наїзду з моменту виникнення небезпеки для руху або з моменту виявлення перешкоди для руху?
Чи відповідали дії водія технічним вимогам Правил дорожнього руху?
Чи були з технічної точки зору дії водія ТЗ у причинному зв'язку з виникненням ДТП?
З якою швидкістю рухався ТЗ? Якщо ця швидкість перевищувала встановлені обмеження (зазначається, які саме), то чи мав водій технічну можливість уникнути контакту з перешкодою (зазначається, якою саме), якщо ця швидкість не перевищувала припустиму?
Чи мав водій технічну можливість шляхом екстреного гальмування зупинити ТЗ з моменту виникнення небезпеки для руху (указується момент виникнення небезпеки), не доїжджаючи до перешкоди (пішохода)?
 

 
2. Дорожньо-технічна експертиза (визначення відповідності техніко-експлуатаційних, геометричних та технічних показників автомобільних доріг нормативно-технічним вимогам; визначення відповідності робіт з організації дорожнього руху вимогам безпеки руху).
Орієнтовний перелік питань, що вирішуються:
Чи відповідали фактичні техніко-експлуатаційні показники (рівність, коефіцієнти зчеплення та шорсткості тощо) автомобільної дороги вимогам безпеки дорожнього руху?
Чи відповідали роботи з проведення ремонту, експлуатації та утримання доріг вимогам безпеки дорожнього руху?
Чи були невідповідності дорожніх умов вимогам нормативних документів у причинному зв'язку з подією ДТП?
Чи забезпечує організація дорожнього руху на дослідній ділянці дороги безпеку дорожнього руху?
Чи знаходяться невідповідності організації дорожнього руху у причинному зв'язку з подією ДТП?
Чи відповідали геометричні параметри автомобільної дороги вимогам нормативної документації?
 

 
3. Електротранспортна експертиза (дослідження міського електричного транспорту).
Фахівці лабораторії інженерно-транспортних досліджень Харківського науково-дослідного інституту судових експертиз ім. Засл. проф. М. С. Бокаріуса на високому професійному рівні проведуть дослідження у стислі терміни, за результатами яких буде надано ґрунтовний висновок експертизи або експертного дослідження.